الأربعاء 24-04-2024
الوكيل الاخباري
 

بكلمات مؤثرة .. حفيد الراحل حسن حسني يوجه رساله له

10452992_10154259358515191_2229921127999140785_o_665281_original


الوكيل الإخباري _ وجه حفيد الفنان المصري الراحل حسن حسني رسالة عبر فيها عن معاناته من فراق جده ، وقد استعاد ذكرياته مع الراحل بكلمات مؤثرة عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الإجتماعي "فيسبوك" .


حيث انه نشر  مجموعة من الصور التي جمعته بجده بمراحل عمرية مختلفة وأرفقها بتعليق قال فيه : "أي حد لما كان بيعرف إني حفيدك كنت بلاقي فرحة في عينه ونظرة احترام وتقدير.. الحاجات دي كانت دايما بتفرحني وببقى شايف قد إيه الناس حباك، حتى لو ما اتعاملتش معاك شخصيًا، وقد إيه أنا فخور إنى حفيدك ومتشرف".وجود اسمك في بطاقتي واني شايل اسمك كان بالنسبالي امان وفخر وعشان كده كنت دايما واخد بالي في معاملتي مع الناس واني اتعلمت منك ان حب الناس بالدنيا كلها وفكرة اني شايل اسمك دي مسؤولية كبيرة".

وتابع : "بحاول دايما اني ابقى ناجح عشان اشرفك عشان انت دايما كنت واقف في ظهر كل واحد فينا انا و اخواتي اللي هما كل احفادك وكنت دايما بتنصحني واكتر حاجات نصحتني بيها هي حب الناس وان مشوار الألف ميل بيبدأ بخطوة واني ما أيأسش وكمان حضرتك بركتنا ومثلنا الأعلى وعلمتنا فعل الخير وعودتنا دايما اننا نتجمع ونخاف على بعض وكنت دايما بتخاف علينا من اصغرنا لكبرنا".

وقد انهى رسالته قائلا : "كانت الناس دايما بتسألني عنك وعن معاملتك معانا كنت دايما باقولهم انك بركتنا وقد ايه طيب وحنين ومصدر البهجة في العيلة وانك ظهرنا اللي اتكسر دلوقتي واللي الناس ماتعرفوش انك كنت بتضحكنا عالحقيقة اكتر من ورا الكاميرا وان تقريبا كل الشخصيات اللي مثلتها احنا عشناها".

اضافة اعلان

 

وقد لاقى المنشور تفاعل الكثير داعين له بالرحمة .

 

 

المصدر : لها 

اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة