الإثنين 21-09-2020
الوكيل الاخباري



شبيه الفنان الراحل عبد الحليم حافظ يرد على مُنتقديه !.. (صور)

1040004982


الوكيل الإخباري - إشتهر الفنان "شادي شامل" بالشبه الكبير بينه وبين النجم الراحل "عبد الحليم حافظ"، الأمر الذي رشحه لأداء دوره في مسلسل "العندليب" والذي عرض قبل عدة سنوات.

اضافة اعلان
 

حيث أنه تعرض لهجوم حاد خلال الأيام الماضية من بعض رواد مواقع التواصل الاجتماعي بسبب شعره الطويل، الأمر الذي أصابه بغضب شديد دفعه للرد برسالة قاسية.

حيث أنه قام بنشر صورة عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الإجتماعي "فيسبوك" تجمع عدد من النجوم الأجانب أصحاب الشعر الطويل ، وأرفقها بتعليق قال فيه: "الناس المعقدة والمريضة اللي عماله تشير صورتي وانا شعري طويل وعاملين يقلوا في أدبهم ويستخفوا دمهم .. انا اكتر حاجه بكرها في حياتي هي قله الادب".مضيفاً: "انا لو بواب العمارة اكبر مني في السن بقولوا حضرتك وبحترمه والدي علمني كلمة حضرتك دي مهمه اني اقولها مع الناس عشان يكون في احترام و امي علمتني ان ما سمحش حد يتطاول عليا و أسكت".

وتابع "المهم لما تيجي تخش على بروفايل بتاع الناس المريضة دي بتلاقيهم شكلهم غريب واللي بيئه واللي من تحت بير السلم أنا مش بتريق لا سمح الله والله بس الموضوع بقى في قله ادب وبدون داعي" "اللي هيقولي اصل احنا في مجتمع شرقي والكلام البطيخ ده هقولو انت من اول أكلك ولبسك وشربك كله مستورد، انا مش باخد العادات والتقاليد الخطأ اللي في البلاد الأجنبية واسوق ليها ساعتها يبقى ليك الحق تقول عاداتنا الشرقيه، بلاش تخش معايا في الحته دي عشان هفحمك بالادب والذوق وبالدليل.. وبعدين انا راجل معظم وقتي عايش بره ممكن أكون غصب عني اتاثرت بطريقه اللبس والاستايل ودي حاجه ما تعبنيش" .

وإنهى كلامه قائلا: "ممكن تقول رأيك بكل ادب واحترام.. فعلا ما بقاش في تربيه ولا رقي ولا ثقافه للاسف ما تلاقيش الكلام ده غير في مصر ...يا خسارة بحد يا خسارة ..عيب عيب ده انا ابن بلدكم بزعل والله لما بلاقي تقدير في دول اوربا و قله من اولاد بلدي يتطاولوا كده".

 





 

المصدر: لها 

اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة