الثلاثاء 16-04-2024
الوكيل الاخباري
 

برسالة مؤثرة له .. خطيبة هيثم أحمد زكي تشعل مواقع التواصل

44444444444444444455


الوكيل الإخباري - على الرغم من رحيل الفنان هيثم أحمد زكي عن الدنيا منذ أسبوع ، إلا أن خطيبته إنجي سلامة لم تكف عن إرسال الرسائل التي تدمي القلوب إليه .

اضافة اعلان

 

وفي رسالتها جديدة التي نشرتها عبر صفحتها الرسمية على موقع التواصل الإجتماعي "فيسبوك" للراحل هيثم حاولت فيها التخفيف عن صدمتها برحيله ، لكنها مازالت حتى الآن لم تصدق وفاته، لافتة إلى أن كل ما تمر به هو اختبار كبير".

حيث أنها قالت : " أنا بكتب الكلام ده وأنا مش قادرة أكتب حاجة بس قلت ممكن يكون فيه أي حاجة تفيد أي شخص تكون في ميزان حسنات هيثم، وأنا بفكر نفسي قبلكم والله كلنا بيعدي علينا اختبارات في حياتنا وممكن نحس إنه اختبار كبير أوي وصعب، بس ربنا قال: "الذين إذا أصابتهم مصيبة قالوا إنا لله وإنا اليه راجعون أولئك عليهم صلوات من ربهم ورحمة وأولئك هم المهتدون"، يعني أنا كلي لله ورجعاله علشان الواحد يفتكر إنه في الآخر ملوش غير ربنا وكلنا في الآخر رجعنا له مهما قلوبنا تعلقت بأشخاص أو أشياء".


وأضافت: "سيدنا يعقوب لما قالوله إن ابنه سيدنا يوسف توفي قال: (فصبر جميل والله المستعان على ما تصفون) الصبر الجميل مش معناه إن مفيش حزن هو كان حزين جداً على يوسف وأخوه.. بس يكون فيه رضا... في ناس وقت البلاء ممكن تقول ليه يا رب عملت فيا كده أو اشمعنى أنا ويقول أنا صابر، بس ده مش معنى الصبر إني اكون معترضة على قضاء الله، دايماً خلي شكوتك لله واتكلم معاه من قلبك ربنا سميع قريب ودود مجيب، زي ما سيدنا يعقوب قال كمان: ( إنما أشكو بثي وحزني إلى الله وأعلم من الله ما لا تعلمون)".

المصدر : لها

اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة


اظهار أخبار متعلقة